Revieuw Lush Squeaky Green en Creamy Candy

 Lush, het is toch zeker wel een van mijn favoriete winkels. Alleen al de geur als je langs een van de winkels loopt, die heerlijke combinatie van alle zeepjes, badproducten en shampoos. Dit keer nam ik een candy roze bubble bar en een shampoo bar met brandnetel mee. Mijn tas rook er gelijk naar (zeker geen erge geur)!
Creamy Candy
 
Krijg je niet gelijk zin om dit op te eten!? Deze Bubble Bar moet je huid soepel en zacht maken. Door hem te verkruimelen onder de kraan zorgt deze bar voor een heel bad vol schuim.
 
Ingrediënten:
Natrium Bicarbonaat (Sodium Bicarbonate), Wijnsteenzuur (Tartaric acid), Sodium Laureth Sulfaat (Sodium Laureth Sulfate), Cacaoboter, fair trade biologische (Theobroma cacao), Lauryl betaïne (Lauryl Betaine), Lauraat- 4 (Laureth 4), Parfum (Perfume), Amandelolie (Prunus dulcis), Fair Trade Vanille absolue (Vanilla planifolia), Methyl ionone (Methyl Ionone), Kleurstof 14700 (Colour 14700), Kleurstof 45410 (Colour 45410), Kleurstof 17200 (Colour 17200), Bloemen, snoep (Candy Flowers)  
 
De cacaoboter en amandelolie moeten er voor zorgen dat je huid zacht en soepel wordt.
Ook ik vind het altijd heel fijn om te weten dat de ingrediënten van de Lush niet op dieren zijn getest.  
 
De geur van deze bar is erg lekker. Hij ruikt naar vanille, dit is zeker een lekkere geur voor als het iets kouder er. 
Ik heb de bar door de helft gebruikt omdat het anders veel was en hierdoor kan je er minstens twee keer mee doen.
 
Let's go!
 
Gelijk na dat ik de bar onder de kraan hield begon het te schuimen! Mijn hele bad was gelijk vol met schuim. En de badkamer rook heerlijk!
 
Bij sommige Luch producten krijgt het bad ook een mooie kleur. Dat was hierbij niet het geval, dat vond ik wel een beetje jammer.
De badkamer krijgt wel een lekkere kleur, maar op je huid ruik je de geur niet echt meer. Dat is jammer, want de geur is wel heel erg lekker.
Daarnaast vond ik ook niet echt dat het je huid speciaal zacht laat voelen. Maar soepel voelt hij wel!
 
Ik had graag allemaal positieve dingen over dit product willen zeggen, maar dat gaat een beetje moeilijk door het effect. Hij laat je huid niet zacht voelen en ook niet speciaal soepel. Maar daarnaast had ik wel een heerlijk bad dat lekker rook.
 
Creamy candy is te koop bij de Lush voor €4,45. Hier krijg je een product van 100g voor.
 
Squeaky Green

Een shampoo bar moet net zo lang mee gaan als 3 plastic flessen shampoo, dit is dus super goed voor het milieu.
De kruiden en oliën in deze groene bar moet er voor zorgen dat je haar er gezond en glanzend uit ziet. Ze zeggen dat het ook goed is voor mensen met eczeem bij hun hoofd of met roos.
 
Ingrediënten:
 Sodium Lauryl Sulfaat (Sodium Lauryl Sulfate), Parfum (Perfume), Methyl ionone (Methyl Ionone), Rozemarijn (Rosmarinus officinalis), Brandnetel (Urtica dioica), Water (Aqua), Tea treepoeder (Melaleuca alternifolia), Pepermunt (Mentha piperita), Roos absolue (Rosa damascena), Kamille essentiële olie, blauwe (Matricaria chamomilla), Fair Trade Vanille absolue (Vanilla planifolia), *Coumarin (*Coumarin), *Geraniol (*Geraniol), * Benzylbenzoaat (*Benzyl Benzoate), *Limonene (*Limonene), *Linalool (*Linalool), Hydroxycitronellal (Hydroxycintronellal), Chlorofyl (CI 75810)         
Komt van nature voor in etherische oliën.        
 
Je ziet dus dat er brandnetel in zit, dit zorgt er voor dat je hoofdhuid gekalmeerd wordt. Ook zit er Tea treepoeder, pepermunt en rozemarijn in wat voor de glans moet zorgen.
 
De bar ziet er eigenlijk best gek uit met als die groene stukjes en om dan ook nog te weten dat het brandnetel is, is toch best een gek idee.
 
Het is de bedoeling dat je de bar of over je hand wrijft om sop te maken of je "draait" een paar rondjes over je haar. Ik draai een paar rondjes over mijn haar omdat ik dit makkelijker vind werken en er voor mijn gevoel ook meer sop ontstaat dan wanneer ik het eerst op mijn hand doe.
Je hoeft de shampoo alleen op je hoofdhuid in te masseren en dus niet over je hele haar. Dit gebeurt namelijk automatisch bij het uitspoelen.
Nadat ik de shampoo een paar keer had gebruikt werkte ik wel dat er soms een stukje brandnetel door mijn haar ging. Maar nadat ik mijn haar had uitgespoeld was het gewoon weer weg.
 
De shampoo ruikt heel fris, maar als je uit de douch komt ruik je dat niet meer aan je haar. Wat niet heel erg is, want dat is geen noodzaak voor een shampoo.
Ik vond dat de bar meer schuimde dan ik had verwacht! Ik kon niet geloven dat hij erg zou gaan schuimen naar toch wel.
Zelf heb ik altijd erg last van roos in mijn haar, maar sinds ik deze shampoo gebruik is het een stuk minder en ik heb het gevoel dat er meer volume in mijn haar zit.
 
Ik ben erg tevreden over deze shampoo, hij zorgt er  voor dat mijn roos minder is, er zit meer volume in mijn haar en mijn krullen lijken wel mooier!
Zeker een aanrader!
 
Squeaky Green is te koop bij de Lush voor €8,95. Hiervoor krijg je een product wat 55g weegt.
 




Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute