Monchoutaart recept

Sinds ben ik verlieft op een bepaalde taart, monchoutaart. En niet zo maar monchoutaart, nee, de monchoutaart die mijn vader maakt. Echt dit zal de lekkerste taart zijn die je ooit op hebt!
En omdat ik zo dol ben op deze taart kon ik het niet laten om het recept met jullie te delen. Dus daarom het recept voor mijn vaders monchoutaart!
Het is super makelijk recept waar je ook geen over voor nodig hebt.
Wat heb je nodig voor deze taart:
  • 1 pak Bastogne
  • 150 gram boter (roomboter is het beste)
  • 150 gram suiker
  • 1 à 2 pakjes monchou
  • 250 ml slagroom
  • 1 blikje kersen vlaaivulling
Ook heb je een springvoorm nodig.

Als je alles hebt is het tijd om aan de slag te gaan:

Het eerste wat gedaan moet worden is de boter laten smelten. Doe dit in een pannetje.
 
Als de boter aan het smelten is kan je de Bastogne koeken verkruimelen in een bak.

Wanneer de Bastognes verkruimeld zijn voeg je daar de gesmolten boter aan toe. En dit roer je door elkaar.


Zorg dat je op een bodum van de springvorm een laag bakpapier hebt gelecht zodat je de taart er later makelijk van af kunt halen.
Doe nu het mengsel van de boter en de Bastogne in de springvorm en druk dit aan.

Mix nu de Monchou met de suiker. En klop de slagroom op.

En voeg de slagroom en de monchou-suikermengsel nu samen.

Breng dit mengsel aan op de Bastogne bodum. Het hoeft niet netjes.

Zet dit in de koelkast voor 2 uur of langer.
Nadat je dit in de koelkast hebt langen staan is de bodum hard geworden en kan je de kersen aan brengen op de taart. Dit hoeft weer niet netjes.


En dan is je taart al af. Heel makelijk eigenlijk. Let wel op dat je de taart niet de hele tijd buiten de koelkast laat staan. Het is belangrijk dat hij af en toe weer in de koelkast staat.

Als je deze Monchoutaart hebt gemaakt, vergeet hem dan niet met mij te delen via Instagram. Het lijkt me heel leuk om jullie taarten te zien!

Wat is jou favoriete taart?

-X- Isa

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Motivatie Qoute