Mijn relatie met make-up

Hallotjes, daar ben ik weer. Terug van weg geweest. De reden dat er wat minder blogpost online kwamen was omdat ik op vakantie was en ik niet altijd internet had. Maar ik ben weer helemaal terug met een kleurtje op mijn gezicht en goed uit gerust om weer lekker te gaan bloggen.
Ik begon deze blog met het plan om een beautyblog te beginnen, maar hou ik nog wel zo van make-up als eerst? Heb ik eigenlijk ooit van make-up gehouden?

Toen ik deze blog begon was ik helemaal fan van beautyblogs en beautyvideo's. En het leek me dus heel tof om ook een beautyblog te hebben. Dus na lang te hebben getwijfels ben ik deze blog begonnen. Ik hou ook veel van bakken dus ging ik ook recepten plaatsen.

Zelf merkte ik dat ik eigenlijk maar heel weinig producten had en ook maar weinig kennis over make-up. Dus ging ik meer make-up kopen en dragen omdat ik dacht dat dat bij een beautyblog hoord. Zo ging ik foundation, blush, eyeliner, poeder en lippenstift dragen. Alleen omdat ik dacht dat dat moest als je een beautyblog hebt.

Het heeft natuurlijk een deel van waarheid. Als jij bijna nooit make-up draagt, waarom zou je dan een beautyblog beginnen. Maar dit zorgde er voor dat ik makeup niet droeg omdat ik het leuk vond, maar omdat ik dacht dat het moest. Ik had dus geen grote liefde voor makeup en er kwamen daardoor minder blogposts over makeup.

Blogposts waarin ik tips geef op het gebied van lifestyle vind ik veel leuker om te maken. Dat zijn ook dingen die ik zelf graag lees op andere blogs. Dit soort blogposts komen dus steeds meer online

In de vakantie draag ik eigenlijk geen makeup. Gewoon omdat ik er geen zin in heb en ik het gevoel heb dat je dan minder bruin wordt. Ook heb ik 's avonds nooit zin om het er af te halen op vakantie.

Tijdens deze vakantie merkte ik dat als je weinig makeup of geen makeup draagt je je gezicht zonder makeup ook mooier gaat vinden. Je raakt gewend aan hoe jij er uitziet zonder makeup en begint er van de houden. En als je van je gezicht gaat houden straal je het ook uit. Dit zorgt er voor dat het voor anderen ook niet uit maakt dat je geen makeup draagt, want je straalt zelfvertrouwen uit doordat je blij bent met hoe je er uit ziet.

Als ik makeup draag is dat nu vaak een beetje mascara en ik doe altijd mijn wenkbrouwen. Maar op dagen dat ik zin heb ik makeup ga ik er ook voor. En dat ben ik vaak trots op het reseltaat en dat straal je dan ook weer uit!

Hoe is jou relatie met makeup?

Draag je altijd makeup of heb je ook periodes dat je er gewoon geen zin in heb?

-X- Isa

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute