motivation monday #1

Kiekeboe! Het leek me een leuk idee om regelmatig op maandag iets motieverends te schrijven. Om mezelf en jullie te motivieren voor dingen die op dat moment wat extra motivatie nodig hebben.
Zo begint voor mij school over een week en ik zal eerlijk zijn, ik kijk er niet eens heel erg tegen op. Terwijl dat normaal heel anders was.

School is een plek waar je een groot deel van je leven verblijft. En waar je daar naast ook veel voor moet doen buiten schooltijd. Dus als je dat heel erg gaat haten, is dat behoorlijk vervelend.
 
Hoe ik dat weet? Nou, ik ben zelf echt geen grote school lover die met een stralende glimlach iedere dag op de fiets stapt. Nee, van huiswerk en leren ben ik zeker geen fan. En sommige docenten maken me ook niet heel gelukkig.
 
Maar ik zal je vertellen, er zijn ook positieve kanten van school. Zo kan je er gezellig je tijd door brengen met vriendinnen en lekker roddellen over docenten, jongens en je rooster (geloof me, dat doet iedereen). En daarnaast is school erg belangrijk voor je toekomst. Dus denk tijdens het leren maar gewoon aan de succes volle toekomst waar je naar toe werkt.

Dit jaar kom ik in een nieuwe klas en veel dingen gaan veranderen. Ik ben benieuwd naar de veranderingen en hoe alles gaat lopen.
Maar voor de veranderingen ben ik ook een beetje bang. Wat als alles veel moeilijker wordt en ik nog meer aan mijn huiswerk moet zitten? Krijg ik nieuwe vriendinnen of verlies ik vriendinnen? Wordt het een gezellige klas of juist niet?

Eigenlijk zijn dat vragen waar je je geen zorgen over moet maken. Ja, tuurlijk kan het allemaal negatief uit pakken, maar daar heb je nu geen invloed op. Jij kan een week voor school er niet voor zorgen dat je een leuke klas hebt, of dat het leren makkelijk gaat. Je hebt daar pas in vloed op, op het moment dat het gebeurt.

Tijdens het leren, in de klas en in de pauzes. Dat zijn momenten waarop je kan zorgen dat je zorgen de positieve kant op gaan. Dus maak je er nu niet te veel zorgen over en geniet nog even van je vakantie!

Heb je ook nog even vakantie? Ben je zenuwachtig of laat je alles gewoon over je heen komen?
En als je al begonnen bent met school, hoe zorg je er voor dat alles positief wordt?

-X- Isa
 
 
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute