tips om het warme weer te overleven

Jeminee, wat is het warm zeg! Het is boven de dertig graden ik zweet me dood. Dit had ik nou niet verwacht van ons rare landje Nederland. Ik krijg nu eindelijk het gevoel dat het zomer is. Mijn huid krijgt eindelijk een kleurtje, ik heb vakantie en dit weer maakt me een stuk vrolijker.
Maar soms wordt deze warmte me iets te veel, daarom hier een aantal tips om die warme te overleven.
Zwemmen
Ja, ik hou er van, zwemmen. Het is afkoelend door het koude water en te gelijk er tijd ben je sportief bezig. Ook krijg je door het water sneller een kleurtje.
Je kunt bijvoorbeeld gezellig met vriendinnen naar een zwembad gaan, maar je kunt ook in natuurlijke rivier zwemmen. Neem allemaal opblaas spullen mee en ga het water op!

Niet te actief bezig zijn
Hardlopen, fietsen, wandelen of shoppen het is allemaal hartstikke leuk als het mooi weer is, maar als het 30 graden is wordt het toch een beetje te veel. Zorg er dus voor dat je niet te actief bezig bent. Dit zorgt er alleen maar voor dat je het nog warmer krijgt.

Ijs klontjes
Je kunt ze voor van alles gebruiken. Een ijskoud voeten badje, iets om je hoofd mee af te koelen en natuurlijk in je drinken. Pak een groot glas water doe er wat citroen sap in en een heleboel ijsklontjes en tada je heerlijke verkoelende drankje is klaar!
Ijsklontjes kan je natuurlijk zelf maken en wat dan extra leuk is, is dat je er een stukje fruit in doet en het dan in de vriezer legt. Zo heb je na het smelten van je ijs een lekker stukje koud fruit en krijgt je water ook nog een smaakje. En het ziet er natuurlijk super leuk uit.
Als je van makkelijk houd kun je ook een grote zak ijsklontjes in de supermarkt kopen.

Schaduw
Je moet genieten van dit mooie weer. In Nederland is het niet altijd zo namelijk. Dus daarom ga ik graag naar buiten. Maar daar is het weer zo warm, dus hoe met het dan. Simpel, je gaat in de schaduw zitten! En als je nou geen bomen in de buurt hebt kun je ook gewoon een parasol neer zetten.

Een hoed
Het is heel belangrijk dat je je hoofd goed beschermd tegen de zon daarom is een hoed heel handig. Als je hoofd in de schaduw is smelt je make-up ook minder van je gezicht!
Daarnaast ziet een hoed er altijd super fashionable uit.

Fruit smoothies (met ijs)
Ik hou van smoothies, ze zijn gezond, stillen de honger en zien er vaak leuk uit. Daarnaast is fruit eten heel belangrijk en gaat het met zo'n smoothie heel makkelijk. En voor dit warme weer kun je er ook nog ijs in doen zodat het extra verkoelend is.
Klink hier voor een aantal leuke smoothie recepten.

IJs
Het hoort gewoon bij de zomer. Het is denk ik ook wel een van mijn favoriete dingen tijdens de vakantie, ijs eten! Vooral de ijsjes in Italië zijn fantastisch, maar in Nederland heb je ook genoeg goede zaakjes.
En om dan toch de vakantie te vieren kun je net zo goed gelijk een ijs coup gaan eten me vriendinnen.

Zonnebrand
Met dit warme weer ben ik vaak heel sloom en heb ik geen zin om veel actiefs te gaan doen. Maar ik moet niet vergeten om zonnebrand op te doen. Want er is een ding wat je zekker niet wilt en dat is verbranden!

Zelf ijs maken
Als je geen tijd of zin hebt om naar een ijs winkel te gaan kun je het natuurlijk ook zelf maken. Koop van die ijs vormpjes, doe er wat bevroren fruit in en een sapje. Dan zet je het een tijdje in en de koel kast en tada, je ijs is klaar.
Hier een filmpje van Manon die laat zien hoe je van die ijsjes kunt maken.

Waterballonen gevecht
Het klinkt misschien kinderachtig maar het is o zo leuk. Je hebt een grote garantie op nat worden en daarnaast weet je zeker dat het gezellig wordt. Maak twee partijen en hou een wedstrijd. Of doe verstoppertje en ga tegelijk elkaar zoeken en wanneer je iemand vind mag je een ballon gooien.
Have Fun!

Water
Waarschijnlijk weet iedereen dat water heel belangrijk voor je is, maar toch vergeten veel mensen het. Als het niet speciaal warm is moet je ongeveer 2 liter water drinken, maar met dit warme weer is het natuurlijk belangrijk dat je nog veel meer water drinkt. Daarnaast zorgt dit er ook voor dat je huid er mooi uit gaat zien.
Om er voor te zorgen dat ik aan mijn hoeveelheid water kom neem ik overal een flesje water mee naar toe. Ik heb meestal geen zin om een glas te vullen en daarom in een flesje extra handig.

Watermeloen
Als je niet zo van het water drinken bent kun je natuurlijk ook gewoon watermeloen eten. Een watermeloen bestaat voor 95 procent uit water en is dus heel goed voor de dorst en het vocht dat je per dag nodig hebt. Daarnaast is het ook zeker instagram waardig!

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad en dat jullie de warmte nu aankunnen. Als je nog een tip mist laat ze dan zeker achter bij de reacties!

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute