Een uitgebreide nagelverzorging

 
De zomer komt er weer aan, het is al lente en alles krijgt weer kleur buiten. Als je 's ochtens wakker wordt hoor je de vogels tjilpen en op de fiets naar school zie je bloesem en mooie bloemen.
Je kunt zelf natuurlijk niet in je winter gevoel blijven zitten, dus haal de vrolijke kleren weer uit de kast, minder make-up op en natuurlijk perfecte nagels!
Eens in de zoveel tijd ga ik er eens goed voor zitten om mijn nagels te doen. Soms het ik er een hele middag voor nodig, maar dan zien ze er wel perfect uit! Ik verzorg mijn handen, nagelriemen en nagels. En neem goed de tijd om mijn nagels te laten drogen. Vandaag vertel ik jullie wat ik doe wanneer ik mijn nagels goed wil verzorgen en mijn handen zomer klaar wil te maken.



Je nagels goed verzorgen doe je niet zonder producten. Ik gebruik aardig wat spullen, maar ze zijn zeker niet moeilijk te verkrijgen en waarschijnlijk heb je alles al in huis.

1. Nagellak remover
Het eerste wat ik doe is de oude nagellak van mijn nagels verwijderen. Ook wanneer je geen nagellak op hebt is het toch belangrijk om er even over heen te gaan met remover. Hierdoor zijn je nagels goed schoon.
 
2. Vijlen
Soms breken mijn nagels nog wel eens af. Daardoor zijn ze totaal niet meer in vorm en dus is vijlen heel belangrijk. Je krijgt een mooie vorm in je nagels en daarnaast is het beter dan je nagels knippen. Je kunt zelf kiezen of dat je je nagels rond, vierkant of puntig vijlt. Doe wat je zelf fijn vind. Zelf heb ik mijn nagels rond gevijld met een glas vijl.
 
3. Polijsten
Ik gebruik graag een polijstblok voor het glad en glanzend maken van mijn nagels. Het is een blok met vier kanten die je om de beurt over je nagels moet vijlen. Nadat je dit hebt gedaan zijn je nagels glad en zien ze er veel gezonder uit dan eerst.
Nadat je dit hebt gedaan zitten je nagels vaak helemaal onder het "vijlspul" van je nagels. Daarvoor gebruik ik een nagel borsteltje om mijn nagels weer schoon te maken.
 
4. bokkenpootje
Om mijn nagel riemen naar achter de duwen gebruik ik een bokkenpootje. Let er op dat je je nagelriemen niet te ver naar achter duwt.
 
5. Olie en crème
Als laatste is het tijd voor de verzorging. Ik gebruik een olie voor mijn nagelriemen, maar je kunt ook gewoon een speciale crème gebruiken.
Voor mijn handen gebruik ik een handcrème van Vaseline, deze trekt snel in en verzorgt je handen goed (en hij ruikt lekker).
 
Mijn nagels voor de verzorging:

rechts
links
Mijn nagels na de verzorging:
rechts

links
Na de verzorging waren mijn handen een stuk minder droog. De vorm van mijn nagels was zo goed als gelijk en mijn nagels voelde glad en glanzend.

Een kleurtje op je nagels kan je natuurlijk niet vergeten. En om er voor te zorgen dat je nagellak langer dan een dag blijft zitten zijn er ook een aantal hulp middelen daarvoor.

1. Base coat
Base coat is vooral heel belangrijk voor je nagels. Ik had hele slappe nagels, ik kon ze zo omklappen. Maar ik gebruikte ook nooit base coat. Toen ik dat begon te gebuiken onder mijn nagellak veranderde mijn nagels heel erg. Ze werden veel sterker en braken bijna nooit. Dat heb ik nu nog steeds. Dus ik raad je heel erg aan om altijd base coat te gebruiken!

2. Nagellak
Dan is het na de base coat tijd voor de nagellak kleur. Ik ging voor een kleur van Miss Sporty, een van mijn favoriete kleuren. Het is een kleur die na twee laagjes perfect dekt, maar toch breng ik altijd nog een derde laagje aan. Gewoon omdat ik dan mooier vind. Vergeet niet om tussen ieder laagje lang genoeg te wachten zodat de lak goed droog is. Het best is om ze iedere keer 20 tot 30 minuten te laten drogen

3. Top coat
Top coat is een must als je wilt dat je nagellak lang blijft zitten. Ook zorgt het voor een mooie glas. En vergeet ook niet de top coat goed te laten drogen, want soms kan dan een keer alles zijn verpest.
 
Het eind resultaat:

rechts


links

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute