Blauwe bessenyoghurtcake

Ziet deze cake er niet fantastisch uit?! Ik zal je vertellen dat hij totaal niet moeilijk is om te maken. En hij is ontzettend lekker.
Ik vind cakes altijd heel handig om te maken, je kan zelf kiezen hoeveel je wilt eten en je doet er vaak langer dan een dag mee. Als ik een cake maak ga ik vaak voor  een simpele naturel cake, maar dit keer ging ik voor iets anders. Een blauwe bessenyoghurtcake!



Wat heb je nodig:
  • 300 gram bloem
  • 2 eieren
  • 240 ml vanille yoghurt
  • 80 gram Griekse yoghurt
  • 125 gram blauwe bessen
  • 1 zakje bakpoeder
  • 120 gram suiker
  • olie of boter om het bakblik mee in te vetten
hoe maak je de cake?
Verwarm als eerst de oven voor op 175 graden.
Als eerst is het tijd voor de yoghurt, doe de vanille yoghurt en de Griekse yoghurt samen met de het suiker in een kom. En mix dat even luchtig.
Als alles gemengd is, is het tijd voor de eieren. Doe ze een voor een in het beslag en mix het luchtig.
Tot nu toe is het beslag nog heel vloeibaar, maar nu moet de bloem en het zakje bakpoeder erbij. Hier wordt het een echt beslag van.
 
Door het beslag moeten ook nog blauwe bessen, maar je wilt natuurlijk niet dat ze allemaal naar de bodem zakken. Doe daarom vooraf een beetje bloem bij de blauwe bessen.
Als je dit gedaan hebt, doe je bijna alle blauwe bessen door het beslag heen. Meng het voorzichtig door het beslag.
En dan is het beslag klaar. Doe het beslag in een ingevet bakblik en leg een paar bewaarde blauwe bessen op de bovenkant (dat ziet er extra leuk uit!)
En dan kan de cake in de oven voor 35- 40 minuten.
 
Tada! Zo kwam die van mij uit de oven! Ziet die er niet prachtig uit, met een mooie uitstulping.
Toen die nog lauw was smaakte hij lekker, maar de volgende dag was hij nog lekkerder. Dus ik raad je aan om hem goed te laten afkoelen voor dat je het gaat eten.
Als je deze cake nou ook gaat maken, vergeet dan niet een foto te delen via instagram!



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute