Je agenda gebruiken | motivation monday

Om eerlijk te zijn ben ik zo'n meisje dat te lui is om haar agenda te pakken om er iets in op te schrijven. Wat er voor zorgt dat ik niet weet dat ik huiswerk heb en dus niks maakt. Niet de beste leerling van de klas dus.
Maar dit jaar ben ik van plan om mijn agenda bij te houden (eigenlijk is dat mijn goede voormenen voor ieder school jaar). En ik denk dat het gaat lukken (hoop ik).
En om er voor te zorgen dat dit voornemen waarheid wordt heb ik een aantal tips voor jullie!

De jaren hiervoor zat ik altijd bij iemand in de klas die zijn agenda perfect bij hield en dus vroeg ik iedere vrijdag haar agenda om alles netjes over te schrijven. Zodat ik toch alles had. Maar nu zit ik niet altijd meer bij haar in de klas en moet ik deze agenda strugel alleen zien te overleven.
Deze eerste weken heb ik al een eental plannen bedacht om er voor te zorgen dat ik echt dingen ga op schrijven.

1. Leg je agenda op tafel
Wat er bij mij voor zorgt dat ik mijn agenda niet gebruik is vooral omdat hij altijd in mijn tas zit en ik geen zin heb om naar mijn tas te bukken om hem er uit te halen. Om dit probleem op te lossen leg je je agenda te gelijk met je boeken op tafel. Dan heb je hem dus altijd bij de hand!

2. Koop een leuke agenda
Met een leuke agenda bedoel ik niet dat het zo'n dure hoeft te zijn hoor.  Maar eentje van de Hema met een leuke kaft is al genoeg. De binnekant hoeft niet eens zo speciaal te zijn.
Een leuke en vrolijke agenda zorgt er voor dat je meer zin hebt om hem netjes bij te houden. En je wordt gelijk vrolijk als je er naar kijkt. Want zeg nou zelf, wie heeft er nou zin om in een saaie grijze agenda te schrijven?!

3. Hou hem netjes
Als je agenda een kliederboel is heb je toch nooit zin om er nog meer in te schrijven?! Zorg daarom dat je hem netjes op orde houd. Dit zorgt er ook voor dat je duidelijk kan zien wat je huiswerk is. En let op! schrijf duidelijk, niet dat je opeens de verkeerde dingen zit te leren.

4. Markeren
Met markeren bedoel ik niet dat je alles moet gaan lopen afstrepen zodat het een neon bom wordt. Ik bedoel meer dat je dingen als toetsen, verslagen en afspraken markeert zodat je verschil ziet tussen huiswerk en andere dingen. En als je een leuk feestje hebt kan je die best op vallend maken, dan krijg je nog een beetje motivatie om de week door te komen.

5. Vergeet hem niet uit je tas te halen
Ken je die momenten dat je alles netjes hebt opgeschreven en bijgehouden, waardoor je denkt dat je alles wel uit je hoofd weet. Dus laat je die agenda lekker in je tas zitten. En dan kom je er de ochtend van het verslag achter dat je dat hele verslag nog niet af hebt!
Haal dus altijd je agenda uit je tas, want je schrijft vaak meer op dan je denkt!

Dan waren dit mijn tips om je agenda bij te houden. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad en dat je agenda het jaar netjes door gaat!

Laat ook zeker in de comments jou tips voor een nette agenda achter zodat iedereen je tips kan gebruiken!

Welke agenda heb jij dit jaar gekocht?

-X- Isa

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute