Boterkoek recept


Boterkoek, ik hou er van. En wat nog fijner is, je kan het heel makkelijk zelf maken. Maar als je niet van kleverig handen houd kan je beter vragen of iemand anders voor jou wilt kneden, want echt waar ik kreeg het deeg bijna niet van mijn handen af :).

 
 
De ingrediƫnten:
  • 250 gram bloem
  • 250 gram zachte roomboter (geen margarine, dat zorgt niet voor de goede smaak)
  • 250 gram basterd suiker
  • snufje zout
  • 1 ei
Verwarm de over voor op 180 graden. En vet een bakvom (24cm doorsnede) of boterkoekvorm in met boter.
 
Stap 1: doe de boter en de suiker in een grote kom en kneed dat met de hand
Stap 2: voeg daar het zout en het ei bij
stap 3: dit is alweer de laatste stap, het bloem moet er ook bij
 
Doe het deeg nu in de bakvorm en maak het mooi glad.
Tip! Het deeg kleefde heel erg aan mijn handen, dus toen ik het eindelijk allemaal in de bakvoormhad maakte ik het glad met een mes omdat het daar niet aan vast blijft kleven.
 
 
Hier bracht ik wat melk over aan, je kunt ook een ei gebruiken als je dat fijner vind. Daarna maakte ik met een vork strepen zoals bij een echte boterkoek.
 
 
Ik deed de boterkoek voor 25 minuten in de oven en dit werd het resultaat. Een heerlijke boterkoek en hij was ook zo op.
 
 


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Hem wil ik niet missen